torsdag 10 mars 2011

Träning, Massage och Micke Swärdh

Träningsdag! Hade jäkligt ont i höger knä både måndag och tisdag som ett resultat av cyklingen i söndags. Vastus Medialis är urkopplad och atrofierad och knäskålen är klart lateraliserad vid utsträckt läge. Det gör inte att menisken mår mycket bättre... Dagens träning blir att arbeta med Quadriceps, Hamstring, GMx-muskulaturen och en del bålstab - dvs traditionell löparträning men med maxstyrka - 3 reps och 3 set. Styrka utan volym.

Sent i eftermiddag ska jag på skön behandling så då lär kroppen vara trött och mottaglig!

Samtidigt vill jag pusha för min kompis Micke som har öppnat en naprapatklinik mitt i centrala Uppsala, och kommer att arbeta som naprapat i Uppsala till att börja med tre dagar i veckan. Jag vet hur svårt det är att komma igång, men som tur var har han börjat kontakta idrottsklubbar för att få in folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar