lördag 5 mars 2011

Dagen D minus X dagar

Då var det beslutat då. Jag är en person som antingen gör något till 120% eller 0%. Så då är det likabra att göra det ordentligt: sikta högt och klara det alternativt falla jäkligt hårt. 45minuter på 10km valfritt underlag innan 27:e september 2011, från idag. Min dagsform idag är: höger knä med delvis rupterad menisk, 95kilo lätt ungefär och en daglig motion om ca 20 minuter. Alldeles för mycket mage och alldeles för lite rörelse. Och för mycket gott att äta för ofta. Arbetet är hyfsat fysiskt, men det har aldrig varit så tungt att springa eller cykla som nu. En tung uppförsbacke, bildligt talat.

Har ännu inte kollat upp vilka tävlingar som går av stapeln veckorna innan månadsskiftet sep/okt men i värsta fall blir det 10000m på Stadion!

Delmål: inte fastställt
Viktmål: 84kg
Träningsschema: kommer att klarna under veckan som följer. Blir mycket ben och bålstyrka och efterhand progressiv löpning. Till en början cykel för att inte belasta knät mer än nödvändigt med ett kortare pass av typen BRAK att göra hemma dagligen.
Att följa schemat är viktigt, när kedjan är bruten faller allt samman säger erfarenheten.

Och skador? Förhoppningsvis så har jag väl lärt mig något...

Kommer jag att klara det? Time will tell!



- Posted using BlogPress from my iPhone


Blogg listad på Bloggtoppen.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar